A projekt lényegi összefoglalása

A projekt szakmai lényege a mesterséges intelligenciának, mint az informatikai képzettség egyik alapvető pillérének a bemutatása oly módon, hogy ennek megvalósításánál több, változó igényű, de a korszerű informatikai ismeretekre egyaránt kíváncsi célcsoport érdekeit figyelembe vesszük és kiszolgáljuk. A megvalósítás eszköze a szakmailag jól definiált, színvonalas gerincanyag köré épülő elektronikus almanach, melyet a későbbiek folyamán szándékunkban áll folyamatosan aktualizálni és bővíteni.
 
A megvalósítás alaptevékenységei a célcsoportok igényeit feltáró elemzés, az informatikai rendszertervezés, az inkrementális implementáció (digitalizálás és multimédiafejlesztés) és ellenőrzés a célcsoportok részleges bevonásával, majd a fenntartási stratégiából adódóan folyamatos tematikus és a rendszeres szakértői és olvasói frissítéseken alapuló aktualizálás.
 
A tipikus rövid távú célok a pillanatnyi – akár hallgatói, akár tanári - képzési igények kiszolgálása (vezetett tanulás, tudásmélyítő gyakorlatok, vizsgára készülés, szakképzési tanfolyam anyaga, stb.), a hosszú távú célok egy felhasználói közösségépítés az almanach körül és egy tárház rendelkezésre bocsájtása (ötlettár, tudományos kapcsolatok keresztreferenciája, folyamatosan karbantartott eredménytár kutatásokhoz, szakmai vitafórum, stb.).
 
A projekt kimenete egy interneten elérhető publikus, kellően dokumentált és több fórumon ismertetett elektronikus almanach, mely a kiinduló – a projekt által lefedett - változatában két digitalizált, multimédiával illusztrált szakkönyvet, valamint oktatási, képzési, irodalmi, kutatási híranyagok gazdag strukturált választékát tartalmazza.
 
A projekt időtartama 2010. április 1 - 2011. augusztus 30. Az eredmény fő indikátorai az adaptált, ill. a kidolgozott moduláris tananyagok száma és az új informatikai terméket használó hallgatók (ill. más jellegű felhasználók) száma. A teljes projekt költség (önrésszel és tartalékkal együtt) 78 926 eFt, amiből a technológiai munkák (digitalizálás) 26%, az új informatív (multimédia) anyagfejlesztés 57%, és a maradó 17% a publicitás, a lektorálás, és a menedzsment költsége.