Verseny a 2011/2012/1 tanévben

Ez a honlap az AgentGame verseny 2010/2011-es tanévben történt első meghirdetésének hivatalos honlapja. A most futó, 2011/2012-es tanévhez tartozó verseny honlapja az mihf.mit.bme.hu címen érhető el.

A kiértékelő kérdőív eredményei

A kérdőívvel kapcsolatos felhívást kiküldtem e-mailben minden olyan hallgatónak, aki valaha is fel volt iratkozva a feladat levelezési listájára (tehát azoknak is, akik akár már félév közben leiratkoztak). Összesen 66 címre ment ki felkérés, viszont sajnos csak 10-en töltötték ki a kérdőívet. Ez az alacsony szám valamelyest megkérdőjelezi az alábbi adatok és eredmények reprezentatív voltát, mindazonáltal az alábbiakban összefoglalt visszajelzés ennek ellenére is fontos tükröt tart elénk a verseny hallgatói megítélése kapcsán.

Végeredmény

Lezárult a verseny, megszületett a végeredmény. Minden csapat minden játékának eredménye elérhető ezen az oldalon. A játékok eredményére kattintva minden rögzített játékmenet letölthető.

A csapatok végső sorrendjét az alábbi táblázat foglalja össze:

Név Csapat Pont Helyezés Félévközi Jutalom
1. Anka Vince Balázs (BMIRX2) Skynet 96 1. 57% vizsga jeles
2. Anka Vince Balázs (BMIRX2) asalap 81
3. Lám István (A2D587) smlagr 79 2. 92% vizsga jeles

Eredményhirdetés

Ma hajnalban befejeződött az utolsó futtatás. A beadó rendszerben megtekinthető a játékok végeredménye, melyek ellen ma éjfélig lehet reklamációval élni, ezt követően az eredmények véglegesek lesznek.

A kiírt szavazás az eredményhirdetés időpontjáról sajnos nem hozott elfogadható eredményt, és mivel nem szeretnénk a végtelenségig halasztani az eredményhirdetést, ezért úgy döntöttünk, hogy ezen a héten csütörtökön 16:00-kor tartjuk az IE224-es teremben.

Eredményhirdetés

Az eredményhirdetést a kiértékelő rendszerben talált hiba kapcsán szükséges újrafuttatás miatt egyelőre kénytelenek vagyunk elhalasztani. További információ itt illetve a levelezési listán várható.

Időpont: 2011. január 5. szerda 14:30
Helyszín: IE224

A beadás lezárult

Néhány perce lezárult a beadás - remélem mindenkinek sikerült időben feltölteni az ágenseit! A további menetrend a következő:

1. Ma éjszaka zajlik az utolsó ütemezett futtatás. Ez várhatóan rekord hosszúságú lesz a sok új beadás miatt, ezért délelőtt biztos nem lesz vége. A futtatás végén újra hozzáférhettek a honlaphoz, megnézhetitek az összes eredményt sőt, felkerülnek a rögzített játékmenetek is, tehát a lejátszó segítségével megnézhetitek, hogy pontosan hogyan alakult ki egy-egy végeredmény.

A verseny lezárása

Az utolsó ütemezett futtatás vasárnap 13:00-kor kezdődik, de felhívnám a figyelmet, hogy már ma is csak 17 óra után lettek meg az eredmények, tehát elképzelhető, hogy ennek a futtatásnak az eredményét már csak az utolsó pillanatban kapjátok kézhez. A vasárnap 13 óra után beérkező ágensek már nem vesznek részt ütemezett futtatásban - ez az információ azoknak lehet fontos, akik csak a végső küzdelembe szeretnének beszállni.

Keretrendszer frissítés - v1.11

Elérhető a legfrissebb, 1.11-es verziójú keretrendszer, mely az alábbi három apró változtatást tartalmazza:

  • Letiltott GUI esetén a grafikon nem jelenik meg, csak fájlba kerül mentésre (ha ez engedélyezett) és a szimulátor a szimuláció végén azonnal kilép.
  • Kiegészült a keretrendszer egy Watchdog osztállyal, mely a szimuláció lefagyását figyeli, és ilyen esetben leállítja a szimulátort.
  • Javítottam a hibát, mert eddig energiaátadáskor 5% helyett 95%-ot vesztett az átadó - köszönöm a jelzést Anka Vincének!

A különdíj nyertese: Szebeni Szilveszter

Az éjszakai futtatás alapján eldőlt a különdíj sorsa: Szebeni Szilveszter "xxxbbb" nevű csapata 100%-os teljesítménnyel minden mérkőzését megnyerte, így övé a különdíj, amihez ezúton gratulálunk!

A beadó rendszer mostantól újra nyitva van, már megtekinthetőek az éjszakai játékok részletei. Különösen ajánlom, hogy a nyertes csapat ellen elért eredményét nézze meg mindenki, mert a grafikonok igen beszédesek: lehet ötleteket ellesni és tanácsos a taktikába új elemeket felvenni, a hasonló ellenfelek ellen.

Különdíj menetrend

Péntek éjfélig van még lehetőség a különdíjra pályázni. Ehhez nem kell mást tennetek, mint a megadott határidő előtt feltölteni a megoldásotokat a beadó rendszerbe. Az utolsó ütemezett futtatás pénteken 13:05-kor van, tehát aki ezt követően adja be a megoldását, az már csak a határidő után kerül kiértékelésre - tudom, hogy vannak, akiknek ez fontos szempont. Várhatóan péntek éjfélkor leállítom a teljes webes felületet, majd szombaton 1 órakor indul az ütemezett

Sűrített futtatás a beadó rendszerben

Mivel egyelőre kevés megoldás érkezett be a beadó rendszeren keresztül, ezért nincs erőforrás akadálya a napi kétszeri futtatásnak. Az új ágensek hajnali 1 és délután 1 órakor mérkőznek minden már a rendszerben szereplő más csapattal.

A még nem regisztrált résztvevőknek alább látható egy kis ízelítő a beadó rendszer két fő felületéről.

Frissült a beadó rendszer

Az új verzióban megszűnt a nyilvánossági szint beállítás, és mindenki egységesen, a rögzített játékmenetet leszámítva a mérkőzések minden adatához hozzáfér. A rögzített játékmenetek a továbbiakban nem hozzáférhetőek, azokat csak a végső beadási határidőt követően lehet majd letölteni.

Elérhető a beadó rendszer béta változata

Mostantól elérhető a honlapon a beadó rendszer - egyelőre BÉTA verzióban. A rendszerbe csak a tárgyat felvett hallgatók tudnak regisztrálni. A regisztráció során ellenőrző e-mail-t küldünk a neptunban regisztrált hivatalos e-mail címre.

Módosult határidő és különdíj

Hallgatói kezdeményezésre módosítottuk a határidőt 2011. január 2-re, valamint ezzel párhuzamosan kiírtunk egy különdíjat (vizsga jeles) a 2010. december 17-ig beérkező legjobb megoldás tulajdonosa számára.

A verseny eredményét a január 3-i héten hirdetjük majd ki. Aki korábban vizsgázik, annak utólag jóváírjuk a nyereményét és a jegyek már ilyen korrigált formában kerülnek majd be a Neptunba.

Keretrendszer frissítés - v1.10

Elérhető a keretrendszer 1.10-es verziója.
A frissítés minden korábbi verzióról erősen javasolt, mivel a végső verseny a legfrissebb verziójú környezetben zajlik majd!

Több csapat nevezése - Specifikáció pontosítás

A specifikáció eddig nem rögzítette (bár a neptun kód alapú elnevezési konvenció azt sugallta), hogy egy hallgató a versenyben egy csapattal nevezhet csak. Szebeni Szilveszter felvetette, hogy jó lenne, ha több (például különböző taktikát követő) csapattal is nevezni lehetne. A kérdést megfontoltuk és úgy döntöttünk, hogy támogatjuk a több csapatos jelentkezést, azonban szabunk egy maximális 3 csapat / hallgató korlátot.

Problémák 64 bites Windows alatt - frissítve

Csomák Gábor hívta fel a figyelmemet, hogy a 64 bites Windowsra nincs JOGL bináris. Van ugyan egy elég kalandosnak ígérkező leírás (lásd itt), de a javasolt és egyszerű megoldás x86-os JDK feltelepítése.

Köszönöm az információt Gábornak és Neuperger Balázsnak!

Támadás mintapélda

Elkészült egy mintapélda a támadás cselekvés bemutatására.

A példában két csapat (az elnevezési konvenciók miatt a1ttack és a2ttack) három ágense szerepel: az első csapat egyetlen ágense a 25x5 pozícióba szeretne eljutni. Ha ide megérkezik, akkor minden a látóterébe kerülő, nála gyengébb (vagyis támadható) ellenséges ágenst megtámad. A második csapat két ágense (A és B) a 22x10 valamint a 29x8 pozíciókat célozzák meg, egyébként viselkedésük azonos az előbbiekben vázolttal.

Telepítési nehézségek Linux alatt

Néhány információ azoknak, akik a játék beüzemelésével küzdenek Linux alatt. Az alábbi segédletet Varga Dániel írta, amit ezúton is köszönök neki!

Él a honlap és a levelezési lista

Mostantól él a játék új honlapja és létrejött a levelezési lista a gyorsabb kommunikáció elősegítésére. Minden fontos információ meg fog jelenni ezen a honlapon és az információk hatékony terjesztése érdekében értesítést küldök róla a levelezési listán is.

A levelezési listára a következő címen lehet feliratkozni: https://lists.mit.bme.hu/mailman/listinfo/agentgame

Tartalom átvétel