Telepítés

Telepítés Windows rendszeren

  1. Győződjünk meg róla, hogy rendelkezünk 1.6-os Java fejlesztő és futtatókörnyezettel. Amennyiben nem, először telepítsük ezeket innen: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html
    Fontos: 64 bites Windows használata esetén is x86-os JDK-ra van szükség a JOGL támogatáshoz!
  2. Töltsük le a Jason rendszer legfrissebb változatát innen: http://sourceforge.net/projects/jason/files/
  3. Töltsük le az AgentGame rendszert és csomagoljuk ki egy szimpatikus könyvtárba: http://home.mit.bme.hu/~eredics/mi/game/downloads/AgentGame_1.11.zip
  4. A szimulátor a hatékony megjelenítéshez hardveres OpenGL támogatást vesz igénybe. Ennek következtében szükség van a JOGL könyvtár telepítésére. Ehhez töltsük le és csomagoljuk ki ezt a fájlt: http://home.mit.bme.hu/~eredics/mi/game/downloads/jogl-win32.zip
  5. Keressünk meg minden telepített JDK verziót a számítógépen (tipikusan a c:\Program Files\java\*jdk* könyvtárakat), és ezeken belül helyezzük el a kicsomagolt .dll fájlokat a \bin, a kicsomaolt .jar fájlt a \ext könyvtárakban.
  6. Keressünk meg minden telepített JRE verziót a számítógépen (tipikusan a c:\Program Files\java\*jre* könyvtárakat), és ezeken belül helyezzük el a kicsomagolt .dll fájlokat a \bin, a kicsomaolt .jar fájlt a \lib\ext könyvtárakban. A jdk könyvtárak is tartalmazhatnak jre alkönyvtárat, ezekbe is kerüljenek be a fájlok!
  7. Az AgentGame az 1.10-es verziótól felfelé JFreeChart komponenseket használ a grafikonok megjelenítéséhez. Az ezekhez szükséges .jar fájlok az AgentGame-et tartalmazó tömörített fájl gyökérkönyvtárában találhatók. Helyezzük őket az előbbi két lépésben meghatározott \ext és \lib\ext könyvtárakba!
  8. Ezt követően indítsuk el a szimulátort a Jason-ból. További információ a szimulátor használata oldalon.

Telepítés Linux rendszeren

  1. Győződjünk meg róla, hogy rendelkezünk 1.6-os Java fejlesztő és futtatókörnyezettel. Amennyiben nem, először telepítsük ezeket: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html
  2. Töltsük le a Jason rendszer legfrissebb változatát innen: http://sourceforge.net/projects/jason/files/
  3. Töltsük le az AgentGame rendszert és csomagoljuk ki egy szimpatikus könyvtárba: http://home.mit.bme.hu/~eredics/mi/game/downloads/AgentGame_1.11.zip
  4. A szimulátor a hatékony megjelenítéshez hardveres OpenGL támogatást vesz igénybe. Ennek következtében szükség van a JOGL könyvtár telepítésére. Ehhez töltsük le és csomagoljuk ki ezt a fájlt: http://home.mit.bme.hu/~eredics/mi/game/downloads/jogl-linux.tar.gz
  5. Keressünk meg minden telepített JDK verziót a számítógépen, és ezeken belül helyezzük el a kicsomagolt .so fájlokat a /lib/i386/, a kicsomaolt .jar fájlt a /ext könyvtárakban.
  6. Keressünk meg minden telepített JRE verziót a számítógépen, és ezeken belül helyezzük el a kicsomagolt .so fájlokat a /lib/i386/, a kicsomaolt .jar fájlt a /lib/ext könyvtárakban. A jdk könyvtárak is tartalmazhatnak jre alkönyvtárat, ezekbe is kerüljenek be a fájlok!
  7. Az AgentGame az 1.10-es verziótól felfelé JFreeChart komponenseket használ a grafikonok megjelenítéséhez. Az ezekhez szükséges .jar fájlok az AgentGame-et tartalmazó tömörített fájl gyökérkönyvtárában találhatók. Helyezzük őket az előbbi két lépésben meghatározott \ext és \lib\ext könyvtárakba!
  8. Ezt követően indítsuk el a szimulátort a Jason-ból. További információ a szimulátor használata oldalon.

Amennyiben a játékot a fenti lépések végrehajtása után nem sikerül elindítani, akkor érdemes megnézni ezt az oldalt!

Telepítés Eclipse plugin formájában

A Jason letölthető a http://sourceforge.net/projects/jason/files/ oldalról Eclipse plugin formájában is. Azonban ebben az esetben is szükség van az OpenGL támogatáshoz szükséges .dll/.so és JAR fájlok telepítésére.

Regisztráció a játék levelezési listájára

Létrehoztunk egy levelezési listát a játékban résztvevők számára, melyre a következő címen lehet feliratkozni: https://lists.mit.bme.hu/mailman/listinfo/agentgame
A feliratkozás erősen ajánlott, mivel a játékkal kapcsolatos minden fontos információt a honlapon kívül ezen a listán is közzéteszünk. A listán keresztül azonnal értesülhettek a keretrendszer frissüléséről (felmerülő hibák javítása, új funkciók megjelenése), megjelenő új példaprogramokról vagy a verseny lebonyolításával kapcsolatos részletekről.