A szimulátor konfigurálása
A kényelmes fejlesztés és tesztelés támogatására lehetőség van a szimulátor konfigurálására. A szimulátor a mas2j fájlban a GameEnvironment paraméterként megadott konfigurációs fájlt olvassa be induláskor, így tehát lehetőség van különböző mas2j fájlokhoz különböző konfigurációt társítani.
Az alapértelmezett konfigurációs fájl az AgentGame.conf a keretrendszer gyökérkönyvtárában található. Tartalma két részre bontható: az első blokkban a szimulátor viselkedése állítható, míg a második blokkban a szimulált világ paraméterei szerkeszthetők. Utóbbiak módosítása a versenyben való sikeres részvétel érdekében nem ajánlott, azonban természetesen lehet kísérletezni velük.
A szimulátor viselkedését leíró első blokk 5 részre tagolódik:
-
A GUI beállításai
A gyorsabb futtatás érdekében letiltható a grafikus felület megjelnítése (NoGUI = 1
): ilyenkor az ágensek értékelése a különböző logok, grafikonok vagy a rögzített játékmenet alapján történhet (lásd ezek beállítását lejjebb). Letiltott GUI-val a szimulátor JOGL támogatás nélküli rendszeren is futtatható. Megadhatóak továbbá az ablak méretei valamint az animáció kezdő sebessége is (RoundSleepTime
milliszekundumban). -
CSV naplózás
A program képes a játékállás megadott számú körönként (CSVLogInterval
) egy megadott fájlba (CSVLogFile
) rögzíteni, amennyiben ez a funkció engedélyezett (CSVLogging = 1
). A kiírt fájl Excel segítségével kényelmesen feldolgozható. -
Játékmenet naplózása
Lehetőség van a teljes játékmenet naplózására (StepLogging = 1
). Ilyenkro a megadott fájlba (StepLogFile
) rögzítésre kerül minden ágens és ennivaló állapota a játék minden lépésében. Az így keletkező (több megabájtos méretű, ám jól tömöríthető) fájlt képes a lejátszó alkalmazás (Player) visszajátszani (lásd a lejátszóval kapcsolatos további részleteket itt). -
Grafikonok
Az AgentGame 1.10-es verziótól felfelé a játék végén megjelenít egy az ágensek és csapatok energiaértékeit szemléltető grafikont, amennyiben ez a funkció engedélyezett (SummaryGraphs = 1
). A szimulátor képest ezt a grafikont fájlba menteni is (ExportGraphs
valamintExportGraphsFile
paraméterek). -
A játék kimenetének naplózása
A szimulátor a játék végeredményét egy szöveges fájlba (ResultFile
) menti, ahonnan az könnyen feldolgozható géppel.
Az előbbiekben bemutatott paraméterek testreszabásával lehetőség van az ágensek tesztelésének gyorsítására (például a grafikus felület letiltásával grafikus gyorsítót nem tartalmazó rendszereken), az adatok automatikus feldolgoztatására (a grafikonok megjelenítésének bekapcsolásával) illetve a játékmenetek rögzítésére.
Az összes előbbiekben felsorolt funkció alapértelmezésben be van kapcsolva - célszerű ezek közül az igények függvényében letiltani.