Keretrendszer frissítés - v1.10

Elérhető a keretrendszer 1.10-es verziója.
A frissítés minden korábbi verzióról erősen javasolt, mivel a végső verseny a legfrissebb verziójú környezetben zajlik majd!

A korábbi verziókon fejlesztett ágensek teljes mértékben kompatibilisek az új keretrendszerrel. Az egyetlen észlelt különbség az evés cselekvés kapcsán jelentkezhet: korábban ez mindig sikerrel tért vissza, most azonban meghiúsul, ha az ennivaló már nincs a kiszemelt cellán. Erről "Could not finish intention" szövegű üzenet értesít - az ilyen hiba (és az üzenet) figyelmen kívül hagyására szolgáló részlettel frissült a mellékelt simple.asl mintapélda.

Érdemes elolvasni A szimulátor konfirgurálása és A rögzített játékok visszajátszására szolgáló
lejátszóról
szóló oldalakat is az újdonságokkal kapcsolatban.

A keretrendszer új verziója támaszkodik JFreeChart komponensekre, melyek .jar fájljai megtalálhatók a tömörített állományban. Ezeket a .jar fájlokat a JRE és a JDK megfelelő mappáiba kell helyezni - erről bővebb információt a Használati utasítás / Telepítés oldalon mindkét operációs rendszer esetén a 7. pont nyújt.

A keretrendszer innen tölthető le: http://home.mit.bme.hu/~eredics/mi/game/downloads/AgentGame_1.10.zip

Új/módosult cselekvések

  • Új cselekvés: setlabel - a grafikus felületen az ágens azonosító szám tetszőlegesen lecserélhető, ezáltal az ágens funkciója jobban nyomonkövethető
  • Módosult a setdir parancs: az új irány paraméterét a keretrendszer mod 4 értelmezi (tehát negatív értékeket is elfogad)

Javított hibák

  • Módosított viselkedés: Az evés cselekvés korábban sose hiúsult meg (akkor se, ha valaki az ennivalót korábban már megette). Mostantól az evés meghiúsul ha az ennivaló már nincs ott - az emiatt megjelenő hibaüzenet kezelésére kiegészült a simple ágens kódja is egy -!eat_at_my_pos terv meghiúsulást kezelő kódrészlettel.
  • Javított hiba: Az ágens nagy ritkán megevés nélkül átlépte az ennivalót (mivel a keretrendszer több parancs végrehajtását is ütemezte egy lépésben) - javítva.
  • A játék végén az animáció is megáll, a továbbiakban nem terhelve a processzort.
  • Az ágensek a valós köridőt (az eltelt körök számát) érzékelik mostantól időként.
  • Ha azonos cellán áll a támadó és a támadott (ami két ellenfél ágenssel csak azért fordulhat elő, mert valakit egy korábbi támadás a másik cellájára repített), akkor a támadás (az ellökő hatás) iránya a támadó nézési orientációjának felel meg.
  • Mostantól tetszőleges felbontással (akár lépésenként is) lehet a CSV fájlba loggolni a játék állapotát.

Módosult működés

  • A szimuláció gyorsításával (faster gomb ismételt nyomogatásával) nullára csökkenthető az animációs szál várakozása, ezáltal a szimuláció futása maximális sebességű.
  • A gyorsító (faster) gomb letilt maximális sebességnél.

Új funkciók

  • Grafikonok automatikus megjelenítése a játék végén
  • Lehetőség játék rögzítésére fájlba és...
  • ...játék visszajátszására fájlból (Lejátszó)
  • Letiltható a grafikus felület megjelenése (így gyorsabb a szimuláció, az eredményeket pedig a grafikonon, a CSV logból vagy a játék visszajátszásával lehet feldolgozni)