A szimulátor konfigurálása

A kényelmes fejlesztés és tesztelés támogatására lehetőség van a szimulátor konfigurálására. A szimulátor a mas2j fájlban a GameEnvironment paraméterként megadott konfigurációs fájlt olvassa be induláskor, így tehát lehetőség van különböző mas2j fájlokhoz különböző konfigurációt társítani.

Az alapértelmezett konfigurációs fájl az AgentGame.conf a keretrendszer gyökérkönyvtárában található. Tartalma két részre bontható: az első blokkban a szimulátor viselkedése állítható, míg a második blokkban a szimulált világ paraméterei szerkeszthetők. Utóbbiak módosítása a versenyben való sikeres részvétel érdekében nem ajánlott, azonban természetesen lehet kísérletezni velük.

A szimulátor viselkedését leíró első blokk 5 részre tagolódik:

  • A GUI beállításai
    A gyorsabb futtatás érdekében letiltható a grafikus felület megjelnítése (NoGUI = 1): ilyenkor az ágensek értékelése a különböző logok, grafikonok vagy a rögzített játékmenet alapján történhet (lásd ezek beállítását lejjebb). Letiltott GUI-val a szimulátor JOGL támogatás nélküli rendszeren is futtatható. Megadhatóak továbbá az ablak méretei valamint az animáció kezdő sebessége is (RoundSleepTime milliszekundumban).
  • CSV naplózás
    A program képes a játékállás megadott számú körönként (CSVLogInterval) egy megadott fájlba (CSVLogFile) rögzíteni, amennyiben ez a funkció engedélyezett (CSVLogging = 1). A kiírt fájl Excel segítségével kényelmesen feldolgozható.
  • Játékmenet naplózása
    Lehetőség van a teljes játékmenet naplózására (StepLogging = 1). Ilyenkro a megadott fájlba (StepLogFile) rögzítésre kerül minden ágens és ennivaló állapota a játék minden lépésében. Az így keletkező (több megabájtos méretű, ám jól tömöríthető) fájlt képes a lejátszó alkalmazás (Player) visszajátszani (lásd a lejátszóval kapcsolatos további részleteket itt).
  • Grafikonok
    Az AgentGame 1.10-es verziótól felfelé a játék végén megjelenít egy az ágensek és csapatok energiaértékeit szemléltető grafikont, amennyiben ez a funkció engedélyezett (SummaryGraphs = 1). A szimulátor képest ezt a grafikont fájlba menteni is (ExportGraphs valamint ExportGraphsFile paraméterek).
  • A játék kimenetének naplózása
    A szimulátor a játék végeredményét egy szöveges fájlba (ResultFile) menti, ahonnan az könnyen feldolgozható géppel.

Az előbbiekben bemutatott paraméterek testreszabásával lehetőség van az ágensek tesztelésének gyorsítására (például a grafikus felület letiltásával grafikus gyorsítót nem tartalmazó rendszereken), az adatok automatikus feldolgoztatására (a grafikonok megjelenítésének bekapcsolásával) illetve a játékmenetek rögzítésére.

Az összes előbbiekben felsorolt funkció alapértelmezésben be van kapcsolva - célszerű ezek közül az igények függvényében letiltani.